TEST
► Název článku/studie: Morley DJ Ashba Skeleton Wah
► Autor: Vítězslav Štefl
► Součást seriálu/řady: N/A (test)
► Vydavatel: Muzikus
► Číslo/ročník: 08/2017
Kvákadla a zkreslovadla – to mám z toho kvanta nejrůznějších krabiček nejvíc rád. O to víc jsem byl nadšen, když se mi do rukou dostal na test nejnovější výrobek respektované firmy Morley, totiž kvákadlo, vytvořené dle požadavků kytaristy a producenta Darena Jay Ashby, známého díky své spolupráci s Bullet Boys, Guns N Roses a Sixx:A.M spíše pod jménem DJ Ashba.
► První dojem po rozbalení?
Design? Skvělý! Dokonce bílá povrchová úprava je vyprodukována tak, že na základě patentované technologie firmy ve tmě přímo svítí! Ne jen oblast nápisu, ale celý pedál! Dobrá masírka! Grafika na nášlapné ploše bude asi dost trpět (tak dlouho jsem to ale zase neměl, abych to prověřil), podpis Ashby s nezbytnou kresbičkou, „ručním“ nápisem Skeleton a „optimistickým“ havranem na lebce patří „holt“ k současným trendům signature zařízení. Osobně se mi zavádějící obrázky či nápisy dost nelíbí, ale to je asi jen můj problém. Na celkovém designu se to nijak negativně nepodepisuje.
► Vstupy?
Klasika. Zleva pro kytaru, zprava výstup do aparátu či dál do pedalboardu. Nad vstupem vpravo je vstup pro napájení a to opět klasika, 9 V. Napáječ ale s pedálem dodáván není. Dá se ovšem použít jakýkoli běžný devítivoltový či použít odpovídající výstup z power supply na pedalboardu.
► Kontrolky?
Na základním šasi vedle vlastního pedálu je kontrolka, která intenzivně modrým světlem nám dává vědět, že zrovna kvákáme. Proč ne? Je to hezké, nikomu to neublíží a hlavně to nijak nesupluje nespornou kvalitu tohoto kvákadla – beru to jako příjemnou přidanou hodnotu. Osobní dojem? Líbí se mi to.
► Po zapojení
Nebudu dlouze popisovat, co si každý dovede představit. Zkusil jsem pedál na humbuckerech (Gibson Les Paul Standard), singlech (Fender American Standard Deluxe) i na aktivních EMG (Paul Reed Smith Torero) a to u celolampového halfstacku Marshall JSM2000 TSL100 i u tranzistorového komba Fender Champion 100. U všech nástrojů a aparátů jednoznačně držel charakter zvuku, nic nebylo přepáleného. U zkreslení mi osobně nejvíce seděl k Les Paulovi, ale to je jen osobní dojem. Reagoval dobře i na změny zapojení v singlech na Stratocasteru, u čistého zvuku si nejlépe (z mého hlediska) seděl s aktivními snímači na PRS.
► Osobní dojem
Prošlo mi rukama nebo spíše nohama velké množství wah pedálů... → pokračování a celý článek na www.muzikus.cz, respektive na http://www.muzikus.cz/e-muzikus/